سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک نکته از این معنی...
 
پیوندهای روزانه

لطفا مقایسه شود هم از جهت زاویه دید و هم از جهت نحوه مواجهه

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی فرمودند:

از زمان حضرت آدم تاکنون شیطان تا این اندازه ابزار متنوع نداشته است.... با وجود ابزارهایی مانند اینترنت، ماهواره و تلفن همراه تمام مفاسد دنیا را می‌توان در خانه جمع کرد، به طوری که در بیشتر مواقع از این ابزارها استفاده نادرستی صورت می‌گیرد البته آمار دقیقی در دسترس نیست.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه امواج فساد در دو شاخه فساد عقیده و اخلاق عمل می‌کنند، گفت: باید در برابر این امواج بایستیم و هرگز مایوس نشویم زیرا فرهنگ اسلام قوی است و اگر در این اوضاع یک آتش را نیز خاموش کنیم مطلوب است ولی در این زمینه بسیار می‌توان کار کرد و کارهای فراوانی هم انجام شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: کارهای فراوانی انجام شده و می‌توانیم بگوییم که امروز مسئولیت ما از هر زمانی بیشتر است، بنابراین باید از همه ابزارهای هنری، سایت‌ها، ماهواره‌ها و... استفاده کرد.

جناب پاپ هم فرمودند:

اینترنت یک هدیه الهی برای تسهیل ارتباط انسان‌هاست؛ اما هشدار می دهم این وسیله انسان‌ها را از ارتباط با دوستان و همسایگان دور می‌کند.

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان جهان اعلام کرد: اینترنت یک هدیه الهی برای تسهیل ارتباط انسان‌هاست؛ اما هشدار می دهم این وسیله انسان‌ها را از ارتباط با دوستان و همسایگان دور می‌کند.

وی همچنین اعلام کرد این ابزار دیجیتالی موجب انزوای انسان ها شده است.


پ ن: مطالب آیت‌الله مکارم‌شیرازی در سخنرانی در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ارشاد ایشان به اقدامات آتی بوده و مطالب جناب پاپ در بیانیه رسمی بوده است

پ ن2: هر دو در یک روز بوده پنج شنبه 3 بهمن 1392

پ ن3: به نظر بنده هم وجه اشتراک مهم دارند و هم وجه امتیاز مهم

پ ن 4: تازگی ها دیدم آیت الله جوادی آملی حفظه الله نیز در کتابشون چنین فرمودن(حیات حقیقی انسان در قرآن - صفحه 74 و 75)

وسایل ارتباط جمعی و رسانه‏ های عمومی چه در بخش‏های محلی مانند صدا و سیما و چه در گستره جهانی همچون اینترنت، شمشیری کارآمد است که اگر به دست عالمانِ وارسته الهی و در خدمت اندیشه و اخلاق انسانی قرار گیرد، بی‏شک هر آفتی را از مسیر حیات متألّهانه انسان برمی‏دارد و جهان را با شیوه‏های علمی از سلطه جهانخواران و دشمنان انسانیت می‏رهاند و همین ابزار، اگر در انحصار دنیاپرستان و زراندوزان و غارت‏گران جهانی قرارگیرد، چنانچه حیات حقیقی انسان را از میان برندارد، در صدد حفظ آن هم نخواهد بود و در این صورت تضمینی بر بقای حیات انسان نیست.
در داستان «عمروبن معدی کرب» آمده است که شمشیری زبانزد به نام «صمصام» داشت و چون شهرت آن به گوش خلیفه عصر رسید، آن را از عمرو طلب کرد. اما پس از دریافت، در شمشیرِ پُر آوازه او ویژگی خاصی ندید؛ پس نامه‏ای به صاحب شمشیر نوشت و آن را فاقد برّندگی، هنر لازم و کارآیی بالا خواند. عمرو در پاسخ نوشت؛ آنچه برای شما فرستادم، تنها شمشیر بود؛ امّا بازوی کارآمدی که آن را به کار گیرد و هنرنمایی کند، پیش من است؛ نه با شمشیر.


[ جمعه 92/11/4 ] [ 12:50 عصر ] [ سیدناصر موسوی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 66974